AKG Q 350

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AKG Q 350 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

mangoie 03-12-2014
Geschreven voor: AKG Q 350

Een afbeelding van Quincy Jones zijn hoofd inclusief deze oordopjes lagen voor €25 in de bakken van de Media Markt. Gezien de adviesprijs van rond de €60 besloot ik deze zwart/groene in-ear headphones mee te nemen.
De bouw van de oordopjes is ok. Verbinding tussen de kabel en de 3.5mm jack plug lijkt goed beschermt: de buitenste ring is van hard plastie terwijl de kabel daar extra omhult is met een flexibele plastic mantel. De (felgroene) kabels zelf zijn dun en voelen voor oordopjes in deze prijsklasse erg fragiel. De volume/telefoonopname/microfoon-ding bij het rechter oortje gebruik ik nooit.

Het geluid van deze set best goed in de bass en de mid. De set klinkt zeker niet modderig, er is een goed afgestelde hoeveelheid bass. De oordopjes zijn niet volledig gesloten maar hebben twee kleine gaatjes in de behuizing. Hierdoor lijkt de geluid wat meer te "ademen".
Wat mij wel gelijk opviel is dat het geluid bij redelijk volume erg "hist". Het hoog is erg aanwezig, en vooral bij een "s" in de zang suist het wel eens. Niet echt iets dat ik verwachte van dergelijk dure set.

Het draagcomfort ben ik niet over te spreken. Geen enkel van de meegeleverde rubberen oordop-opzetstukjes passen goed in mijn oor. Het gedeelte wat je oor in gaat is ook breder dan ik gewend ben waardoor ze best drukken in mijn gehoorgang. Doordat ze niet lekker passen sluiten ze mijn gehoorgang matig. Dit in combinatie met de gaatjes in de behuizing zorgt ervoor dat de oordopjes niet goed isoleren. In het OV moet ik mijn mp3 speler op een redelijk niveau zetten om alles goed te horen.

In het kort:

+Bouwkwaliteit degelijk bij de 3.5mm jack plug
+Open geluid met goede bass en mid
+/- kabel voelt een beetje kwetsbaar
-Het hoog is erg aanwezig, de oordopjes "hissen" aanmerkelijk
-draagcomfort is bij mij niet zo best
-isoleert slecht het geluid van de buitenwereld

Marc283 08-10-2011
Geschreven voor: AKG Q 350

Ik was op zoek naar in-ears voor dagelijks gebruik incl. microfoon zodat ze als headset voor m'n iPhone zijn te gebruiken. Na wat Sony, Philips en Sennheiser setjes te hebben bekeken, kwam ik na het lezen van diverse (engelse) reviews kwam ik dit setje tegen.

Dacht nog € 59,- is best te doen voor dit setje, maar kwam bij Foka in Rotterdam terecht en zij boden dit setje aan voor € 34,99. Veel goedkoper dan bij andere aanbieders.

Geluid zo uit te doos (setje ligt nu in te spelen) is al redelijk goed te noemen. Bas is goed aanwezig, hoog is nog wat schel.

Al met al klinkt het en ziet het er veel belovend uit. Ik denk ook dat je voor dit geld geen beter setje kan kopen.

De kleurstelling wit met groene snoeren is ook niet echt alledaags te noemen tussen alle witte en zwarte in-ears.

Duurzaamheid heb ik maar een 8 gegeven, kan dit nog niet beoordelen. De nvt beoordeling doet het niet.

Marc283 26-01-2012

Inmiddels heeft de headset het begeven. Ineens kwam er geen geluid meer uit de linkerkant. Beetje aan de draadjes gerommeld, meestal kom er dan achter of er draadbreuk o.i.d. is. Maar geeft geen kik.

Van de week maar eens terug en omruilen voor een nieuwe.